Brug disse links til at finde information om det du søger.
Ordrebekræftelse / Faktura Priser Levering Aftjente varer Montering Reklamationsret Returnering Fortrydelsesret Persondatapolitik Klageadgang
Generelle oplysninger
Peiter Olsen Belysning og hårde hvidevarerPO Detail A/S CVR nr.: 26936586
Vølundsvej 3
3400 Hillerød
Mail: adm@peiterolsen.dk
www.peiterolsen.dk
+4548221340
Ordrebekræftelse og faktura
Umiddelbart efter du har afgivet din bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse på den e-mail, du har angivet i tjek-ud-forløbet. Ordrebekræftelsen indeholder et ordrenummer, oplysninger om din ordre, samt dine leverings- og faktureringsoplysninger. Derudover fremgår kontaktinformationerne på Peiter Olsen Belysning og hårdehvidevarer, som behandler din ordre. Hvis du opdager fejl på din ordre, bedes du kontakte os hurtigst muligt.
Fakturaen for dit køb vil blive sendt til din mailadresse. Det anbefales, at du gemmer denne, da den er dit bevis for dit køb og gælder ligeledes i forhold til reklamationsretten jf. købeloven.
Betaling
På butik,peiterolsen.dk kan du betale med:
- Visa/Dankort
- Visa Electron
- Mastercard
Betalingen gennemføres via DIBS-betalingsløsning. DIBS krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS.
Der tages ikke gebyr ved betaling på butik.peiterolsen.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
- Visa/Dankort
- Visa Electron
- Mastercard
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Du kan også finansiere dit køb med Sparexpress Betingelser
Priser
Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms og andre afgifter. Når du handler med butik.peiterolsen.dk indgås aftaler på dansk og i henhold til dansk ret.
Alle vores priser er dagspriser og opdateres løbende.
Prisen er ikke inklusiv ydelser som levering, indbæring, montering og bortskaffelse af et udtjent produkt.
Levering
Vi leverer til alle brofaste øer i Danmark. Ved levering til ikke brofaste øer, vil der blive opkrævet 499 kr. i levering. Vi kontakter dig nærmere herom, når vi har modtaget din ordre.
Ydelser med priser listes nedenfor. Vær opmærksom på, at du foruden nedenstående priser automatisk vil blive opkrævet et engangsbeløb på 99 kr. for levering. Priserne gælder for butik.peiterolsen.dk.
- Levering til kantsten: 99 kr. (standardlevering – her opkræves ikke yderligere 99 kr. for levering)
- + Indbæring/opbæring: 200 kr. (*2 pers. 550 kr.)
- + Indbæring/opbæring fra 1. sal: 650 kr.
- + Indbæring og montering: 600 kr. (*2 pers. 950 kr.)
- + Indbæring og montering fra 1. sal: 950 kr.
- + Montering af emhætter: tilbud gives efter aftale med forhandleren
- + Montering af køkkenlåge: 700 kr.
- + Dørvending: 199 kr.
- + Bortskaffelse: 199 kr.
- + Forsendelse af små varer: 49 kr. ingen yderlige tillæg.
* Ved indbæring af amerikanerskabe kræves der typisk to personer. Derfor er priserne højere end ved almindelige hvidevarer.
Ved køb af små varer, som kan leveres med almindelig omdeling, vil vi så vidt muligt efterstræbe at afsende ordrer indgået før kl. 12.00 samme dag. Ordrer indgået efter kl. 12.00 bliver afsendt dagen efter. Dette gælder dog kun på hverdage. Vi sørger for levering med din lokale postomdeler.
I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender forhandleren naturligvis en ny leverance uden beregning.
Ved køb af større varer såsom hvidevarer, som kræver fragtmand, vil vi kontakte dig inden for 24 timer for at aftale nærmere vedrørende levering af din(e) vare(r). Dette gælder dog kun i hverdagene.
Såfremt du ønsker det, kan varen stilles uden kvittering, hvis du eksempelvis ikke er hjemme på leveringstidspunktet. Dette vil i så fald være på eget ansvar ved tyveri og evt. skader på produktet. Hvis dette ønskes, noteres det blot i kommentarfeltet i forbindelse med ordreafgivelsen.
Genkørsel
Hvis der ikke er nogen på adressen, der kan tage imod varen, og der ikke er indgået aftale om at varen må stilles, tager chaufføren varen med retur. Ønsker du at aftale en ny leveringsdato, kan du kontakte forhandleren, som behandler din ordre. Bemærk, at du i så fald selv skal betale for en genkørsel. Prisen for en genkørsel er 299 kr.
Afhentning af varer ved lokal Peiter Olsen butik
Du kan afhente dine varer i en af vores 3 butikker. Butikken kontakter dig pr. telefon, når varen er ankommet.
Ved afhentninger opfordrer vi kraftigt til, at du undersøger varen. Opdager du en fejl, bør du kontakte butikken hurtigst muligt. Risikoen for varen overgår til dig, når du har fået varen udleveret, derfor er det også dit ansvar at få fragtet varen forsvarligt hjem.
Der må påregnes en leveringstid på 1-4 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
Levering til kantsten
Ved levering til kantsten vil varen blive leveret ved første tilgængelige hoveddør i gadeplan. Det betyder, at bor du i en etageejendom, stilles varen på gaden udenfor. Det skal desuden være muligt at tilgå hoveddøren med sækkevogn. Ønsker du hjælp til at få varen båret op, kan du med fordel bestille levering med indbæring.
Du vil blive kontaktet af os for at aftale tidspunkt for leveringen.
Der må påregnes en leveringstid på 1-4 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
Levering inklusiv indbæring
Ved levering med indbæring, vil chaufføren bære dit produkt ind til første rum i dit hjem. Vurderer vores montør, at der kan være risiko for evt. skader i forbindelse med ind- eller opbæringen, vil dette blive oplyst ved ankomsten. Vi beder dig venligst sikre “transportvejen” gennem dit hjem.
Du vil blive kontaktet af os for at aftale tidspunkt for leveringen.
Der må påregnes en leveringstid på 1-4 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
Ved indbæring og bortskaffelse af amerikanerskabe kræves der typisk to personer. Derfor er priserne højere end ved almindelige hvidevarer.
Bortskaffelse af brugte hvidevarer
Du kan indgå aftale om, at chaufføren skal bortskaffe dine udtjente hvidevarer. Chaufføren tager produktet med retur og sørger for den miljørigtige bortskaffelse. Du skal selv afmontere produktet. Har du bestilt ydelsen i forbindelse med levering til kantsten, skal du selv sørge for at bære det ud til første tilgængelige hoveddør i gadeplan. Er ydelsen derimod bestilt med indbæring, tager chaufføren produktet med ned. Vi beder dig venligst sikre “transportvejen” gennem dit hjem.
Montering i forbindelse med levering
Såfremt du ønsker, at vi skal montere dine nye hvidevarer, bedes du kontrollere, at din bestående el- og VVS-installation er lovligt udført. Vi monterer til den eksisterende installation uden udskiftning af slanger, ledninger og stik og benytter de installationsdele, der medfølger produktet. Vores montør forsøger at løse alle problemer på stedet. Vurderer montøren, at det ikke kan udføres, vil dette blive oplyst ved ankomsten. Eventuelt ekstra arbejde aftales med montøren.
Du skal sørge for uhindret adgang til installationsstedet.
Du vil blive kontaktet af vores autoriserede montør hurtigst muligt efter ordreafgivelse for at aftale et tidspunkt for monteringen. Det vil være i tidsrummet mandag-fredag mellem 08.00-16.00.
Ønsker du montering, gør vi opmærksom på følgende
Montørerne har som udgangspunkt ikke VVS-autorisation og kan derfor ikke udføre arbejde, der ligger inden for VVS-området. Så derfor er det vigtigt, at du sikrer, at dine forhold gør det muligt for montøren at udføre den bestilte montering. Er du i tvivl, så kontakt evt. din egen VVS-leverandør eller sørg for at afdække det sammen med montøren, når du kontaktes inden montering.
Såfremt monteringen ikke kan gennemføres pga. manglende, ulovlige, defekte, ikke tilgængelige installationer eller forkerte indbygningsmål til produktet, vil monteringsprisen ikke blive refunderet.
Følgende er generelt ikke omfattet af montering:
- Ved montering og tilslutning af kogeplader er selve udskæringen ikke omfattet af monteringen. Fugning og limning af kogeplader er heller ikke omfattet af monteringen.
- Montering af gaskomfurer og gaskogeplader. Det er et lovkrav, at installation/tilslutning af gaskomfurer og gaskogeplader skal udføres af en autoriseret gas-og vandmester.
Ved installering af opvaske-, vaskemaskiner og tørretumblere skal du være opmærksom på nedenstående forbehold:
- Montering foretages som udgangspunkt kun i gulvniveau. Ved søjlemontering skal der påregnes et tillæg som aftales og afregnes direkte med den pågældende montør.
- Er varen med aquastop, skal vandhanen være hævet minimum 30 cm over gulv eller skabsbund.
- Der skal være en fungerende vandhane med kontraventil og udvendig gevindstørrelse på ½” eller ¾” (19 eller 24mm).
- Der skal være fast afløbsrør til vask med en diameter på 30 mm eller mere.
- Afløbstilslutning skal foretages minimum 60 cm og max 90 cm over gulvet.
- Ved opvaskemaskine med aquastop skal der være et hul på 10 cm i diameter nederst på den side af skabet, der vender ind mod det rum, opvaskemaskinen skal stå.
- Forlængelse af slanger udover de 1½ meter er ikke en del af monteringen og vil betyde en ekstra omkostning, der aftales individuelt med montøren.
Reklamationsret
Der ydes reklamationsret iht. købeloven, hvilket betyder, at du har 2 års reklamationsret. Dog ydes der 4 års reklamationsret, hvis en vare er købt med 4 års garantibevis. 4 års garantibevis er en forlængelse af den almindelig reklamationsret iht. købeloven.
Det er dog en forudsætning, at disse fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid”, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden for to måneder efter at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til Peiter Olsen Belysning og Hårde Hvidevarer, som angivet i din mail ved bestillingen af ordren.
Varereturnering foregår hos Peiter Olsen Belysning og Hårde Hvidevare. Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at aflevere varen personligt til Peiter Olsen Belysning og Hårde Hvidevarer. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse eller faktura.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Refusion
Skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen i forbindelse med reklamation vil refusion normalt altid ske ved bankoverførsel. Vi har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Du kan finde vores oplysninger i din ordrebekræftelse, som du modtog på den angivne mail ved tjek-ud-forløbet. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores Webshop. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Du kan returnere varen i en af vores butikker.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen eller den dag, vi har lavet aftalen, til at give os besked om, at du vil fortryde aftalen. Du kan sende en mail til adm@peiterolsen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde varekøbet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Fortrydelsesret i forbindelse med montering
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores Webshop.
I praksis betyder det, at når dit produkt er monteret er fortrydelsesretten på monteringen udløbet, hvis dit samtykke til at leveringen kan gå igang.
Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.
Hvis du har givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling for det arbejde, der allerede er leveret. Det kan være følgende: materialer, arbejdstid, transporttid etc. Der vil maksimalt være tale om et beløb på 1.299 kr. per montering.
Fristen indebærer, at du har 14 dage, fra du indgår aftalen med os til at give denne besked om, at du vil fortryde aftalen. Du kan sende en mail til os,
Fortrydelsesretten gælder ikke
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af ikke-finansielle ydelser, der enten ikke sker mod betaling eller er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.
- Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos dig, som du udtrykkeligt har bedt om.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Returnering
Når du, som forbruger, har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur til os. Vores oplysninger fremgår af ordrebekræftelsen, som du har modtaget pr. mail.
Du skal selv betale for at returnere pakken, og det er også dig, der hæfter, hvis der opstår skade under transporten
Hvidevarer kan ikke returneres med post. Udgifterne for returnering af disse varer er individuelle afhængigt af produkttype dog max 5.000 kr. Dette kan aftales nærmere med os.
Varens stand ved retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Mangler den originale emballage, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet i forbindelse fortrydelse.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi værdiforringelsens beløb.
Peiter Olsen Belysning og Hårde Hvidevare refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender dokumentation for at have returneret den.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Peiter Olsen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores webshop, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på butik.peiterolsen.dk er Po Detail A/S
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan eksempelvis være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på adm@peiterolsen.dk.
Læs mere om vores Persondatapolitik her. https://peiterolsen.dk/persondatapolitik/
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os, som leverede varen. Oplysningerne er i din ordrebekræftelse, som du har modtaget i din mail.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d.27.5.2024
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Kontakt os gerne. Det fremgår af din kvittering, som du har modtaget pr. mail ved købet. Du finder oplysningerne på os her.
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: